.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طرح استیضاح وزیر خارجه اعلام وصول شد

در پی اصرار نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه به دلیل انتصاب محمدشریف ملک زاده به سمت معاونت اداری مالی این وزارتخانه با 33 امضا اعلام وصول شد.

به گزارش مهر، در جلسه امروز سه‌شنبه مجلس طرح استیضاح علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه با 33 امضا اعلام وصول شد.

در پی تذکر نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه مبنی بر لزوم اعلام وصول استیضاح وزیر امور خارجه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما امیدوار بودیم این مشکل حل شود به همین دلیل استیضاح اعلام وصول نشد. با توجه به این موضوع حل نشده از آقای امیدوار رضایی درخواست دارم طرح استیضاح را اعلام وصول کند.

متن طرح استیضاح که به امضای ۳۳ نماینده رسیده، به این شرح است:
برادر ارجمند جناب آقای دکتر لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

به استناد ماده ۲۲۰قانون آئین‎نامه داخلی ما امضاکنندگان، متقاضی استیضاح وزیر امور خارجه، جناب آقای دکتر صالحی هستیم.

دلیل استیضاح: نصب محمد شریف ملک زاده کارمند انتقالی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان معاون اداری و مالی وزارتخانه بدون توجه به سوابق مساله دار وی که مصالح خارجی نظام را به خطر می اندازد.

گرچه انتخاب معاون از اختیارات وزیر است، ولی هیچ وزیری حق ندارد فردی را به معاونت نصب کند که اکثریت همکارانش در مدیریت قبلی اش بازداشت شده و خود وی نیز با اتهامات متعدد مالی و غیرمالی در شرف بازداشت است. این امر را دادستان محترم تهران به وزیر امور خارجه هشدار داده است، ولی وی اعتنایی نکرده است. با توجه به نقشی که وزارت امور خارجه در تامین منافع ملی دارد و تمایل و تلاشی که سازمان های جاسوسی برای نفوذ در این وزارتخانه دارند و نیز جایگاه مهم معاون اداری و مالی در چیدمان نیروی انسانی در سفارتخانه ها دارد، اهمیت موضوع دو چندان می گردد.

محمد شریف ملک زاده دبیر شورای عالی ایرانیان و معاون سابق گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است که انتصاب وی به سمت معاون اداری و مالی وزارت امورخارجه انتقادات فراوانی را از طرف نمایندگان مجلس درپی داشت./1290



استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.344 seconds.